9 Ocak 2017 Pazartesi

"Borsa Kralı" Önsöz..

Dünya gelişiyor. Son 50 yıldaki gelişme inanılmaz boyutlarda. Tabii Türkiye de gelişiyor. Okuduğunuz satırların yazarı olarak ben, bu süreçte çok şey yaşadım. ‘Tarihe tanıklık’ denilen türden bir hayat benimkisi.
Bu kitap da tanıklığımın bir belgesi. 

Yazmaya mecbur muydum? Tek kelimeyle evet. Ayrıca, benimkisi gibi bir hayatı yaşamış herkes tarihe not düşmeli. Çünkü siz not düşmezseniz, başkalarınca yazılmış bir tarihi kabullenmek durumunda kalırsınız, bu birincisi. İkincisi, toplumlar ileriye dönük çözümlemeler için geçmişte yapılanları, yaşananları gözden geçirmek ihtiyacı içindedir; dolayısıyla yaşadıklarımızı kendimize saklamak gibi bir lüksümüz yoktur, olmamalıdır.


58 yaşındayım. Demokrasiyi bir türlü kuramamış, yerleştirememiş ülkeleri (ülkemiz dâhil), demokrasisiyle anılan ülkeleri, demokrasi olduğu varsayılan ülkeleri ve diktatörlükleri... Hepsini gördüm. Hepsiyle bir şekilde tanıştım!


En zirvelere de ulaştım, dipleri görüp yenilgileri de en yoğun biçimde yaşadım. Daha neler yaşayacağımı bilemem çünkü insan ne zaman öleceğini bilmiyor. Dostluklar yaşadım, yoldaşlarım oldu ve tabii yol arkadaşlarım da. Ama hainler de tanıdım, düşmanlarım da hiç eksik olmadı.



Bu kitaptan sonra siyasi anılarımı da toparlayıp yazmaya girişeceğim. Siyasi duruşumun da bu kitapta anlattıklarımın oluşmasında çok etkili olduğu kanısındayım. Siyasette de elbette iniş çıkışlarım oldu, hatalarım da. Yoldaşlarım da oldu, yol arkadaşlarım da. Yolda bırakanlar da oldu, ihanet edenler de. O anılar da yazılmayı hak ediyorlar.

3 yorum:

  1. SÏYASÏ HATIRALARINIZIDA SABIRSIZLIKLA BEKLÏYORUZ......BÛYÜKSÜN.........

    YanıtlaSil
  2. YAYINLANACAK BU KÏTAP HAYATTA YAPTIĞINIZ EN DOĞRU ÏŞ"LERDEN BÏRÏ....TÜRKÏNVEST"ÏN VAKTÏYLE KULLANDIĞI SLOGAN....ATATÜRK"ÜN ÖZLÜ SÖZLERÏ MÏSALÏ BAŞTA BÏST OLMAK ÜZERE TÜM DEVLET KURUMLARINDA KULLANILSA YERÏDÎR...(TÜRKÏYE SERMAYE PÏYASALARINDA YÜKSELECEKTÏR.......!!!!!!)

    YanıtlaSil
  3. 16"OCAK" TARÏHÏNDE YORUM DÖŞENMÏŞÏM......HALA TIIIIIKKKK YOOOKKK.....!!! BABA BU NASIL BLOGGERLÏK..? ANLAYAN VARSA BERÏ GELSÏN.....!!! OKURA SAYGI BUMUDUR....!!!!

    YanıtlaSil